czwartek, 5 grudnia 2013

Jak zrobić szydełkową piłkę?

To moja pierwsza szydełkowa piłka:





Aby zrobić piłkę potrzebujemy 12 motywów pięciokątnych i 20 motywów sześciokątnych. Długość boku pięciokąta musi być równa długości boku sześciokąta. Można więc skorzystać z jednego wzoru i tylko "lekko" go zmodyfikować aby otrzymać pięciokąty i sześciokąty. Wadą tego rozwiązania jest to, że pięciokąty nie są idealnie płaskie i w efekcie piłka jest nieco kanciasta. Zaletą jest to, że pięciokąty nie rzucają się w oczy.

Zdecydowałam się skorzystać ze wzoru o nazwie "African flower".
Schemat znajdziecie TUTAJ
Nie za bardzo podobało mi się łączenie elementów w ostatnim okrążeniu i postanowiłam zszywać elementy. Okazało się, że nie taki diabeł straszny i to zszywanie całkiem szybko mi poszło.



Jak łączymy elementy?

Zaczynamy od pięciokąta - do każdego boku doszywamy sześciokąt, te sześciokąty zszywamy ze sobą - mamy więc jeden pięciokąt i 5 sześciokątów



Teraz znowu jest czas na pięciokąty (potrzebujemy na tym etapie 5 sztuk). Przyszywamy je między sąsiadującymi ze sobą sześciokątami.
Następnie bierzemy 5 sześciokątów i przyszywamy między pięciokątami.




Mamy już połowę piłki.
Drugą połowę robimy identycznie. Zszywamy obie części. Uwaga: zanim zszyjemy do końca wkładamy do środka wypełnienie do poduszek. Ja zużyłam prawie pół kilograma tego wypełnienia. :)


16 komentarzy:

  1. Rewelacyjna piłka :-) Idealna :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. OOO super bardzo dziękuję za tego tutka:)Po nowym roku Synusiowi zrobię:)Zaraz wpisuję do kalendarza:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna kolorowa piłka, bardzo mi się podoba, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale świetna piłka! A na zdjęciu prawie nasz Tygrysek.:) Czy dałaś piłkę kotu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, sam sobie ją wziął :)
      A co do Tygryska, to ja też mam podobne wrażenie. Zawsze jak go pokazujesz na blogu to myślę: "ooo, Luśka".

      Usuń
  5. Fajna piłka :) Bardzo mi się podoba taka kolorowa. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Molto bello!
    Il "african flower" è veramente molte versatile.
    Bye, bye Elli

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna ta piłeczka. Jak znajdę wolną chwilkę tą postaram się wydziergać dla córeczki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale świetna!!! Gdybyś nie napisała to bym się nie zorientowała, że jest złożona z dwóch figur :) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  9. jest szansa na pokazanie ,jak wykonać szydełkowe majteczki z pomponem dla niemowlaka 4-6 miesiac ? rewelacyjna pilka i kapelusik ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Na razie majteczek dla niemowlaka nie planuję, moja córka jest już za duża na takie ekstrawagancje, a wśród najbliższych krewnych brak takich młodych osób. :)

      Usuń
  10. Zachwyciła mnie ta piłka.Kojarzy mi się z bombką na choinkę.Cieszę się ,że odkryłam Twojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  11. To jest afrykański kwiat .Z takich elementów ja robię pluszaki ,najtrudniejsze jest połączenie elementów ,aby to przypominało słonia czy inne zwierze ,prawda?
    Piłki nie robiłam ,ale to fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń