czwartek, 1 czerwca 2017

Szydełko tunezyjskie dla początkujących - zadanie nr 1

Witajcie na naszej pierwszej wirtualnej lekcji. Bardzo się cieszymy, że są osoby zainteresowane wspólną nauką.



Zaczniemy od odrobiny teorii.
Robótki tunezyjskie są połączeniem dwóch technik: szydełkowania i robótek na drutach.
Podstawą robótki jest najzwyklejszy łańcuszek. Każdy rząd (z wyjątkiem ostatniego) przerabiany jest w dwóch etapach:
- rząd oczek postępujących ( rząd do przodu) - wykonuje się go techniką drutów, są to tzw. oczka otwarte
- rząd powrotny/rząd oczek zamykających - wykonywany techniką szydełka zwykłego.
Robótkę cały czas przerabia się na stronie prawej.

Jak zrobić prosty splot tunezyjski możecie zobaczyć u Ani Crochetpl:


albo u Beak (polecam te filmiki bo podane są w nich również angielskie określenia poszczególnych splotów, których moim zdaniem warto się nauczyć)



Szybko zauważycie, że robótka tunezyjska ma tendencję do zwijania (brzeg można obrobić szydełkiem albo zastosować wzór, który się nie zwija - są takie). Robótka zwija się mniej jeśli luźniej przerabiamy oczka.

Kilka stron, które warto odwiedzić aby poznać podstawowe wzory:

1) Crochet.pl - znajdziecie tutaj podstawy w języku polskim.


2) Ambassador Crochet - strona w języku angielskim, na której znajdziecie świetnie opracowany kurs z opisem i zdjęciami (12 wzorów + zakończenie robótki).

3) BeaK - kanał na youtube w języku polskim na którym znajdziecie nie tylko podstawowe wzory, ale także bardziej skomplikowane.

4) Уроки вязания Crochet and knitting- kanał na youtube w języku rosyjskim, z angielskimi napisami, to prawdziwa kopalnia pięknych wzorów nie tylko tunezyjskich (na chwilę obecną jest tam już ponad 90 filmików ze splotami tunezyjskimi)

PIERWSZE ZADANIE polega na zrobieniu zwykłego prostokąta (kwadrat to też prostokąt). Nie musi to być nic wielkiego, chodzi przede wszystkim o to, aby poćwiczyć najprostsze sploty tunezyjskie.

Inspiracje:

Tunisian Diamond Hotpad by Donald Reeves - wzór na Ravelry



Śliczne kolorowe myjki Tunisian Crochet Washcloth- My Poppet



Podobne myjki/podkładki pod garnek ale z innym wykończeniem Tunisian Crochet Dishcloth - Miss Abigail's Hope Chest




Ubranko na kubek - Cozy Cup Tunisian Crochet - opis w języku angielskim + video bodajże po hiszpańsku


Prosta tunika - zrobiona z dwóch prostokątów. Wzór dostępny na The Laughing Willow




Wdzianko starlight shrug zrobione z prostokąta o wymiarach 31"na 37" - wzór na stronie 1dogwoof.com




Szalik Tunisian Crochet Scarf
Jak szydełkuje się tym wzorem możecie zobaczyć na filmiku Ani Sosny (Wyszydełkowana)




Ocieplacz na szyję - She's Crafty Crochet- opis w języku angielskim


Szal - komin - instrukcja w języku angielskim na Moggly



Komin Pink Fantasy Infinity Scarf  - Kim Crochet




Poszewka na poduszkę wykonana podstawowym wzorem i po prostu zszyta po bokach - Tracing Threads



Piękna kamizelka - wzór płatny ale łatwy do rozgryzienia, jedyna trudność to zrobienie otworów na ręce.
The Tunisian Crochet Vest


Portmonetka z bloga Made To Treasure - bez szczegółowego opisu ale bardzo prosta do wykonania (wykończenie w postaci muszelek jest zrobione za pomocą zwykłych słupków)





REGULAMIN

1. Na początku każdego miesiąca będziemy publikowały post z kolejnym zadaniem, posty będą pojawiały się naprzemiennie: raz u mnie, raz u Ranyi.
2. Na wykonanie każdego zadania są dwa miesiące. Prace powinny być nowe, niepublikowane wcześniej. Można je zgłaszać również na inne wyzwania.
3. Dołączyć do wspólnej nauki można w każdym momencie, nie ma obowiązku nadrabiania poprzednich etapów.
4. Na każdym etapie można zgłosić dowolną liczbę prac.
5. Prosimy o umieszczenie na pasku bocznym podlinkowanego banera.
6. Planujemy drobne upominki dla najwytrwalszych kursantów.
7. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie.


Z wielką niecierpliwością czekamy na Wasze prace.

Zadanie drugie znajdziecie tutaj.



31 komentarzy:

  1. No to do roboty, szydełka w dłoń. Świetne inspiracje, a ta kamizelka jest mega super. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat zaczęłam rozgryzać ścieg tunezyjski ;D Myślę, że dzięki Tobie poznam jego tajniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to ruszamy :-). Tyle pomysłów fajnych, że grzechem byłoby nie spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo żałuję że mam tak mało czasu, ale nie mówie nie i moze uda mi sie dołączyć do wspólnej nauki?
    na pewno będę kibicować:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne inspiracje. Nic tylko złapać za szydełko i w końcu się nauczyć tej techniki :D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Интересные ссылки!!! Красивые простые модели!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią będę podpatrywać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z przyjemnością się przyłączę. Szalałam z szydełkiem tunezyjskim jako dziecko, wieki temu, pora odświeżyć tę znajomość :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już śmigam dzisiaj i może jutro skończę pierwsze zadanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie kręci bardzo ta tunika z prostokątów:) Ciekawe, czy dałoby radę zrobić tunezyjskie szydełko samemu z normalnego szydełka i żyłki?:)
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ta tunika zauroczyła :) Myślę, że kto jak kto ale Ty to na pewno dasz radę sama zrobić szydełko tunezyjskie.

      Usuń
  11. Dodałam link z moim pierwszym zadaniem, ale nic nie widzę. Dlatego w komentarzu zapytowuję: Dotarło coś gdzieś, czy ja sknociłam wysyłkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dotarło, wszystko zrobiłaś prawidłowo. To ja źle coś zaznaczyłam w żabce i dlatego link był widoczny tylko dla mnie. Już to poprawiłam. Na swoje usprawiedliwienie dodam, że pierwszy raz wstawiałam żabkę.

      Usuń
    2. W porządku - człowiek uczy się całe życie :->

      Usuń
  12. Jak tylko zlokalizuję, gdzie leżakuje moje szydełko, to coś postaram się wysupłać . Świetna opracowanie, mnóstwo
    Inspiracji. Dzięki. Pozdrawiam ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żeby udały Ci się poszukiwania :)

      Usuń
    2. Znalazłam i już supłam, chyba ciut zaskoczę swoją pracą 😁

      Usuń
    3. Jesteś bardzo tajemnicza. Bardzo jestem ciekawa co wymyśliłaś :)

      Usuń
  13. Witam:) Ja się dopisuję. Kiedyś na takim szydełku umiałam podstawy.Ale to było dawno, potem coś sknociłam i wychodziły mi romby ;/ i się zeźliłam i rzuciłam w kąt. Może teraz będzie lepiej:) Popróbuję .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie lepiej :) Cieszę się, że jesteś zainteresowana wspólną nauką.

      Usuń
  14. Jakiś czas temu całkiem nieźle mi wychodziło machanie szydełkiem tunezyjskim, ale ostatnio strasznie się denerwowałam nie mogąc odtworzyć wzoru. Czas chyba przypomnieć sobie podstawy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O kurczaki, chyba się skuszę. Tylko szydełko muszę "zanabyć" 😃

    OdpowiedzUsuń
  16. Lezy u mnie takie szydełko (prezent od mamy) i czeka aż w końcu wezmę je do ręki i się nauczę nim działać. Chyba właśnie znalazłam swoją motywację. :-D (choć na sam koniec miesiąca)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przejmuj się, jest jeszcze ponad miesiąc czasu na pierwszy etap (żabkę niestety można ustawić tylko na miesiąc ale lada dzień przedłużę termin do końca lipca).

      Usuń
    2. A ja się bałam, że trzy dni i się wyrobię tylko na ostatnią chwilę. :-D

      Usuń
  17. Jak nic chyba upał mi mózgownice przegrzał, bo 3 dni temu zdecydowałam podjąć rękawicę . Właśnie skończyłam moją pierwszą pracę, i nawet jeste z niej dumna. Zważywszy że miałam raptem 3 dni cudów nie należy się spodziewać :-)
    Ciekawość zostanie zaspokojona jutro jak zrobię zdjęcia .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banerek już wisi i dołączyłam do szacownego grona obserwatorów :-)

      Usuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń