poniedziałek, 26 czerwca 2017

Tunezyjska tunika

Witajcie!
Z zalegających w szafce pozostałości po wielkich 400 g kłębkach postanowiłam zrobić tunikę dla córki. Niestety zabrakło mi włóczki, ale w pudle z resztkami znalazłam trochę pasującej grubością granatowej włóczki. I w ten oto sposób córka stała się właścicielką trójkolorowej tuniki wykonanej za pomocą szydełka tunezyjskiego.
Wzór pochodzi ze strony The Laughing Willow i jest bardzo prosty do wykonania (nie ma w zasadzie potrzeby drukowania bo cały czas powtarza się kombinacja 3 splotów). Robiłam ją szydełkiem 5 mm (do ubrań wykonanych szydełkiem tunezyjskim zwykle stosuje się grubsze szydełko niż zalecane przez producenta - gdybym robiła tą tunikę techniką szydełka zwykłego zapewne sięgnęłabym po szydełko 3,5 mm).


Tunika zrobiona jest z dwóch prostokątów zszytych u góry (na ramionach) i po bokach z pozostawieniem otworów na ręce. Jest to więc jeden z najprostszych fasonów ale jednak leży na córce całkiem nieźle. I tak sobie myślę, że zrobię sobie za jakiś czas coś podobnego.

Tunika powstała w ramach naszej wspólnej nauki splotów tunezyjskich.


Przypominam, że do końca sierpnia można dodawać linki do pierwszego zadania. A już wkrótce nowe zadanie pojawi się u Ranyi.

Pozdrawiam!

31 komentarzy:

  1. piękna!
    żałuję, że mnie brakuje czasu i nic nie zapowiada by nagle mi się zaczęło nudzić.
    Moze kiedyś
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Super tunika! Prostota kroju jest tu bardzo wskazana - podkreśla splot i kolory. Mnie jeszcze szydełko tunezyjskie narazie przeraża... ale kto wie, może kiedyś...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo prosta technika, nie ma się czego bać :)

      Usuń
    2. Niestety, spróbowałam....... super zabawa :)))))

      Usuń
  3. Świetna tunika! Sama nabrałam ochoty na coś podobnego, ale najpierw muszę opanować tą technikę. Zbliża się urlop to mam nadzieję, że znajdę w końcu czas :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszło super - niby prosta, a oczy przyciąga! Niech się dobrze nosi!

    OdpowiedzUsuń
  5. Красивая туника!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna :) Ma super wzór i ładne połączenie kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szydełko tunezyjskie daje niesamowite możliwości! Tunika jest piękna, a wzór - świetny! Ciekawe, czy robótka wykonana na szydełku tunezyjskim jest "lejąca" jak w przypadku zrobionej na drutach, czy raczej sztywna, jak robiona na zwykłym szydełku?
    Miłego dnia!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka robótka jest raczej sztywna i mało elastyczna, jednak zastosowanie większego szydełka znacznie niweluje ten efekt sztywności.

      Usuń
    2. Właśnie ta sztywność jest dodatkowym atutem, gotowy wyrób trzyma fason. Dla mnie fantastyczna sprawa :)

      Usuń
  8. Tunika jest świetna! Efektowne połączenie kolorów. Może się skuszę na wykorzystanie tego wzoru, bo lubię takie proste formy, że nie wspomnę o szybkim wykonaniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. I dobrze się stało że zabrakło Ci wełny, powstała bardzo zgrabna tuniczka w świetnych kolorkach

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna praca:) Dobór kolorów doskonały, wierzyć się nie chce, że to resztki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekna :)))) Suuper kolorki zsoba zgraly sie :))) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniała tunika:) Kiedyś w wolnej chwili muszę trochę spróbować poszydełkować w ten sposób:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. rewelka i świetny sposób na dopracowanie nowej techniki, która raczej nie jest dla Ciebie nowością :) wszystko idealnie dopracowane, a ścieg równiutki!

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie wyszło! I resztki wykorzystane-same plusy:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyszła Ci tunika ślicznie! Gratulacje. Pokaż na ludziu:)
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie u nas jest tak gorąco, że nie ma szans na zdjęcia na ludziu. Ale Któregoś dnia, kiedy kazałam córce ubrać jakąś bluzkę z krótkim rękawem to przyleciała z tą tuniką i pytała czy może być to.

      Usuń
  16. Bardzo ładna doniczka :-) Fajne połączenie kolorów :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna. Taka francuska w kolorystyce :). Szydełko tunezyjskie coraz bardziej mnie kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Obłędna tunika <3 , marzy mi się podobnym kształcie nieco dłuższa sukienka ^^

    OdpowiedzUsuń