piątek, 29 listopada 2013

Jak zakończyć robótkę, aby nie było widać zakończenia

Poniższy sposób zakańczania robótki można wykorzystać tylko, gdy robimy w okrążeniach (niezależnie od tego czy łączymy okrążenia czy robimy "ślimaczka").

Zakańczam zwykle oczkiem ścisłym ale nie jest ono konieczne (wystarczy przeciągnąć nitkę przez ostatnie oczko). Na zdjęciu widać , że zakończyłam robótkę oczkiem ścisłym:


Odcięłam nitkę i szydełkiem powiększałam oczko aż przeciągnęłam cały "ogonek":


Omijamy jedno oczko (może nawet wydawać się, że omijamy dwa oczka - patrzymy dokładnie w które oczko wbijałyśmy szydełko robiąc oczko ścisłe) i wkłuwamy szydełko od strony lewej:







Przeciągamy nitkę:


Wkłuwamy szydełko od lewej strony w oczko ścisłe ale tylko pod tylną pętelkę:




Przeciągamy nitkę. Tworzy nam się kolejne oczko łańcuszka:




Teraz wystarczy tylko delikatnie pociągnąć za "ogonek" aby nasze nowo powstałe oczko miało ten sam rozmiar co pozostałe oczka:








Końcówkę włóczki możemy użyć do zszycia elementów albo schować (najlepiej igłą z tępym końcem, musimy pamiętać o zmianie kierunku).

5 komentarzy:

  1. Zawsze miałam problem z zakończeniem brzegu tak, żeby nie widać było miejsca, gdzie kończy się okrąg, a teraz już będę wiedziała jak to ładnie zrobić :) Dziękuję za podpowiedź, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O też muszę wykorzystać ten sposób :) Bo jeszcze nie jestem biegła w zakańczaniu :) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jej, genialne! dziękuję za wskazówkę - muszę się tego sposobu nauczyć :)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  4. Spodobał mi się Twój sposób na zakończenie robótki,
    chętnie go wypróbuję ☺ Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń