poniedziałek, 4 lutego 2019

Szydełko tunezyjskie dla początkujących - zadanie 19

Witajcie!
W ostatnim czasie zajmowałyśmy się wzorami przypominającymi te zrobione na drutach. Tym razem skupimy się na wzorach nieco bardziej przypominających te wykonane szydełkiem. Poznamy między w których wykorzystuje się słupki, półsłupki z narzutem oraz półsłupki rozszerzone. Tak naprawdę możemy wziąć dowolny szydełkowy wzór i zmodyfikować go aby stał się wzorem tunezyjskim. Dzięki wykorzystaniu tych wzorów niemal całkowicie unikniemy zwijania się dzianiny.



Ciekawy efekt uzyskamy przerabiając półsłupki z narzutami.


















Inspiracje:

1) Płatny wzór od Vashti Braha

2) Płatny wzór Vashti Braha 


3) ostatni wzór jest wprawdzie bez opisu ale dosyć łatwo go rozgryźć na podstawie zdjęcia (wykorzystano tutaj oczka rozszerzone - po nabraniu oczka w rzędzie postępującym przerabiamy jeszcze oczko łańcuszka dzięki czemu oczka będą wyższe) - Vashti Braha 



Pomału przygoda z szydełkiem tunezyjskim dobiega końca. Planuję jeszcze tylko jedną lekcję w kwietniu.

Pozdrawiam Was serdecznie.

10 komentarzy:

  1. Powodzenia i podziwiam dziewczyny które dotrwały do końca cyklu. Fajne inspiracje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne wzorki, nawet mam już pomysł co bym chciała zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne sploty i inspiracje:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Eee... to, ja jednak przy drutach zostanę ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam Twoje tunezyjskie szydełkowanie! Jednak ja pozostaję przy swoim:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne są te wzory! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś próbowałam się nauczyć robić na drutach, ale nie miałam cierpliwości, chociaż pewnie jeszcze wszystko przede mną, bo ostatnio przełamałam się jeżeli chodzi o rękodzieło. A Twoje wzory są na prawdę piękne i są niesamowitą inspiracją.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sploty robione na szydełku tunezyjskim są bardzo ładne. Jednak trzeba mieć dużo cierpliwości aby zmienić sposób szydełkowania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Praca z szydełkiem tunezyjskim daje piękne efekty. Odważyłam się kiedyś spróbować, ale miłość do haftu zwyciężyła. Mimo to miło jest popatrzeć na zdolności innych i zapoznać się z ciekawymi uwagami.

    OdpowiedzUsuń