piątek, 12 stycznia 2018

Styczniowe hafty

Witajcie!
Zapisałam się do zabawy u Raeszki, w której mamy przez cały rok haftować bombki i nie tylko. Z wielkim zapałem zabrałam się do pracy. Haftować zaczęłam już w drugi dzień Bożego Narodzenia. I przyznam się Wam po cichu że haftuję już wzory na marzec.

Mam do Was pytanie: jak zabezpieczacie/chowacie brzegi haftów? Chciałabym wykorzystać te hafty do produkcji kartek świątecznych i zastanawiam się nad urządzeniem do wycinania kół (myślałam o kartkach z okrągłym okienkiem) ale raczej nie kupię maszynki za 600 zł. A może macie jakieś inne pomysły? Chodzi mi też po głowie szydełkowa ramka zrobiona na brzegu kanwy...







Przy okazji chciałam się pochwalić karteczkami jakie otrzymałam. Sprawiły mi wiele radości i bardzo za nie dziękuję :)

Od Justyny

Od Reni

Od Aliny

Od Aliny dostałam też kartkę na imieniny


Pozdrawiam Was gorąco :)


30 komentarzy:

  1. Fajnie wyszły hafty , widzę Cie wzięło na maxa , ale fakt te bombki sie wysyła bardzo fajnie .
    Co do oprawy w kartki to
    1. Kółko można wyciąć takim specjalnym cyrklem z ostrzem do wycinania , do kupienia np tu http://allegro.pl/cyrkiel-do-wycinania-i-rysowania-kolek-16101-i6668718709.html
    2. Można kupić gotowe bazy u Moniki http://igielka-mb.pl/scrapbooking-bazy-do-kartek-c-127_129.html
    3. Iwona pokazała jak fajnie oprawić hafty na okrągło http://anowo.blogspot.com/2016/03/oprawa-haftu-na-okrago.html

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Красивая вышивка!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super bombeczki i śliczne karteczki.:) Cyrkiel, który Ania poleciła, dobra rzecz.:) Do przyklejenia haftu do tektury bardziej od kleju polecam Vliesofix - to coś w rodzaju flizeliny, którą się przykleja do materiału i papieru za pomocą żelazka. Można ją kupić w Hobby Studio albo tu: https://b-craft.pl/sklep/marka/vlieseline/vliesofix-bondaweb/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Rady od doświadczonych koleżanek są bezcenne :)

      Usuń
  4. Fajne hafciki, na kartki jak znalazł:-)
    Ja hafty przyklejam klejem magic na białą kartkę (te wyszyte na białym) a potem na bazę. Według mnie tak lepiej wygląda i kolorowa baze nie przebija.
    I też kupiłam niedawno ten cyrkiel do cięcia o którym pisała Ania, jest świetny:-) Szydełkowa ramka też będzie fajnie wygladać.
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne hafciki. Nie znam się nad zabezpieczaniem brzegów, ale wiem że są gotowe bazy z okienkiem na haft.

    OdpowiedzUsuń
  6. przepiękne hafty, podziwiam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne hafty! :)


    https://zzyciaawzietee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Będą piękne ozdoby choinkowe i karteczki. Potem na święta jak znalazł.
    Pozdrawiam serdecznie i noworocznie :)
    Marille z https://marilles-crochet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. No to będzie bombowo:)) Śliczne hafciki!

    OdpowiedzUsuń
  10. śliczniaste hafty - będą piękne karteczki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne hafciki!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne bombki, i każda inna. Karteczki też bardzo ładne dostałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne hafty i karteczki :)
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie wyszły hafty.
    Dwukolorową mamy w tych samych kolorach, jedynie odcienie minimalnie się różnią.
    Pozdrawiam ciepło.
    splocik

    OdpowiedzUsuń
  15. świetnie wyszły bombeczki:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się zestawienie błękitno-różowej bombki (spróbuję w lutym). Dzięki za pytania - sama się czegoś dowiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja mam taki specjalny "klej" do zabezpieczania brzegów od Prym przeznaczony właśnie do tkanin, nazywa się to "fray check".
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne :) Niestety czy wycięte maszynką czy nożyczkami mogą się strzępić i siepać jeśli nie będą zabezpieczone. Może je przykleisz do kartki i od spodu podkleisz kolejnym paskiem papieru?

    OdpowiedzUsuń
  19. Super Ci wyszły hafciki :).

    O kurcze, masz już marzec ... Szalejesz ;).

    Podpatrzyłam i też się zastanawiam nad cyrklem do kreślenia kółek. Teraz robię zwykłym cyrklem i wycinam nożyczkami.
    Ale jak potrafisz szydełkować, to pięknie by wyglądały z taką otoczką :).
    Tylko pamiętaj o podklejeniu haftu brystolem czy czymś innym żeby kanwa była sztywniejsza. Ja używam taśmy dwustronnej :).

    OdpowiedzUsuń
  20. Kolka wycinam ręcznie wiec bez przyborów tez sie da:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja chyba w życiu bym tego nie ogarnęła :D
    Najbardziej urzekły mnie ptaszki na sankach .

    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. its awesome..! beautifull embroidery dear great great work keep posting..
    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  23. Podziwiam Twoje haftowanie i pozdrawiam noworocznie:))

    OdpowiedzUsuń