wtorek, 1 sierpnia 2017

Szydełko tunezyjskie dla początkujących - zadanie 3

Witajcie w kolejnym etapie naszej wspólnej zabawy.


W tym miesiącu tematem jest słynny entrelac. Jest to wzór, który przypomina przeplatankę i który składa się z elementów, jednak nic nie trzeba zszywać. Jest to splot, do którego wcale nie jest potrzebne szydełko tunezyjskie. Wystarczy najzwyklejsze szydełko ponieważ kwadraciki są niezbyt duże, a kilka oczek zmieści się nawet na szydełku z rączką.

Istnieje kilka wariantów tego splotu. Najprostszy polega na robieniu samych kwadratów. Świetnie tłumaczy to Beak:


Drugi sposób jest odrobinę trudniejszy ponieważ na brzegach występują trójkąty (tutaj też polecam Beak)



Jeżeli chcemy mieć ząbkowane brzegi możemy zacząć od kwadratów (Kiki Crochet):


Inny sposób na entrelac (Beak):


Można zacząć szydełkować od środkowego kwadratu (Crochet Caron Cakes Entrelac Afghan)


A może zainspiruje Was taki nietypowy entrelac - z rombów. Tutorial Veroniki Hug jest w języku niemieckim.





Dla najbardziej ambitnych entrelac z efektem 3d, również od Veroniki Hug.





A teraz nieco inspiracji:

Łapki kuchenne od Veroniki Hug:



Inne łapki zaprojektowane przez Christinę Hergert (nie udało mi się dotrzeć do wzoru ale wydaje mi się, że można go całkiem łatwo rozgryźć samemu)


Torba - Abi Millard



Koc - Bernat



Jeszcze jeden koc Lion Brand


Poduszki Yarn Plaza


Żeby nie było nudno to kwadraty mogą układać się w różne wzory


Beret - tutorial w języku angielskim - Oana


Ocieplacze na nogi - Harlequin Leg Warmers


Uroczy komplet - płatny wzór dostępny na etsy


A na koniec zostawiłam to cudo! Wzór jest darmowy i od 21 sierpnia będzie dostępny w kilku językach (m.in. w języku angielskim). Autorka wzoru, Marjolein Kooiman organizuje ponownie CAL czyli wspólne szydełkowanie i dlatego usunęła tymczasowo wzory.



Więcej inspiracji znajdziecie tutaj: http://en.postila.io/post/search?q=entrelac&where=AllPosts

Na Wasze prace czekamy do końca września. A już dzisiaj zapraszam Was na podsumowanie pierwszego zadania u Ranyi.


14 komentarzy:

  1. Super temat, bardzo mi się podoba, bo i tak miałam go spróbować. Zgłaszam swój akces. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Спасибо за ссылки!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Inspiracje bombowe, chyba rodzina będzie miała spory zapas łapek kuchennych. No chyba ze się porwę na większy projekt . Coraz bardziej mi się podoba :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Super temat, tym razem tez powinnam dać radę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem temat mnie zastrzelił. Ale jak już się uparłam nauczyć się machać tym dziwadłem, to zostaję z Wami. :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie fajne są te inspiracje, napatrzeć sie nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne kocyki, cieplutkie i nadają uroku całemu wnętrzu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Entrelac jest niezwykle efektowny! Podoba mi się, że nie trzeba zszywać elementów, bo to jest coś czego najbardziej nie lubię we wszystkich pracach :-)
    Fajnie, że można potrenować na zwykłym szydełku i wykorzystać resztki włóczek.

    OdpowiedzUsuń
  9. No i teraz podwójnie żałuję, że tak wyskoczyłam z tym kocykiem, cóż, zawsze można zrobić drugi, prawda ? 😁

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten dzidziuś ma świetna poduchę!!! Powodzenia dziewczyny:)

    OdpowiedzUsuń
  11. No tak, i było się wyrywać przed szereg? Teraz będę musiała nieźle głową ruszyć, żeby się nie powtarzać. Jakieś pomysły już są, tylko czy czasu starczy?

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne pomysły ,już zaczęłam ,ale jak dołączyć do tej zabawy ? Pozdrawiam ,Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zabawy dołączyć można w każdej chwili. Wystarczy zrobić pracę na zadany temat i opublikować na blogu post. A później już tylko kliknąć na "żabkę" (add your link) i dodać link do swojej pracy (trzeba podać też nick i adres e-mail).

      Usuń